" Πολιτεία που δεν έχει βάση την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο."
Αδαμάντιος Κοραής

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011

ΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ «ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΚΑΪΡΗΣ»

Άνδρου, Κέας, Κύθνου και Σερίφου                                                  Ημερ/νία : 9/9/2011

                   



Συνάδελφοι, Συναδέλφισσες κι αγαπητοί γονείς,

Η σχολική χρονιά που ξεκινά έρχεται να επαληθεύσει όλους τους φόβους της εκπαιδευτικής κοινότητας όλο αυτό το καιρό. Τα δεδομένα κι οι εξελίξεις κάθε άλλο παρά ευοίωνες είναι για  τα σχολεία μας, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Συγκεκριμένα:

-          Οι μαθητές θα προσέλθουν στις αίθουσες χωρίς το βασικό εργαλείο τους, τα βιβλία. Αντί γι αυτά οι μαθητές θα εφοδιαστούν με φωτοτυπίες και DVD αφού βιβλία για όλα τα μαθήματα δεν προβλέπεται να δοθούν πριν τον Δεκέμβρη. Όποιος γνωρίζει την  πραγματική κατάσταση στα σχολεία μπορεί να καταλάβει πόσο προβληματική θα είναι η κατάσταση για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής και η υποχρηματοδότηση των σχολείων θα αναγκάσει τους μαθητές και τους γονείς να επιφορτιστούν με το κόστος των φωτοτυπιών και να υποστούν τις συνέπειες μιας απόλυτα ταξικής κι άνισης εκπαίδευσης, αφού ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών δεν έχει καν υπολογιστή στο σπίτι του για να χρησιμοποιήσει το DVD. Η όλη κατάσταση προετοιμάζει την τελική κατάργηση της δωρεάν παροχής βιβλίων με την κατάργηση Οργανισμού Σχολικών Βιβλίων και την περαιτέρω επιβάρυνση των μαθητών και των οικογενειών τους.      

-          Οι προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών ήταν μικρότερες από κάθε άλλη φορά και τα κενά στα σχολεία προβλέπονται πολλά ακόμα και μετά την πρόσληψη των αναπληρωτών. Οι εκπαιδευτικοί σιγά σιγά χάνουν την δυνατότητα μιας μόνιμης θέσης στη δημόσια εκπαίδευση και στο σχολείο και δημιουργείται μια νέα, μεγάλη κατηγορία συνεχώς μετακινούμενων κι ελαστικά απασχολούμενων (και φθηνότερων) εκπαιδευτικών. Αυτός ο ευτελισμός του κλάδου μας οδηγεί στο μαρασμό των σχολείων αφού δεν μπορεί κανείς, ούτε τα σχολεία ούτε οι εκπαιδευτικοί, να κάνουν έναν μακρόπνοο σχεδιασμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να οργανωθούν σαν ένας σταθερός  κοινωνικός πυρήνας παιδείας κι εκπαίδευσης.

-          Η απαξίωση του εκπαιδευτικού κορυφώνεται φέτος με τις απαράδεκτες καθυστερήσεις σε μεταθέσεις, αποσπάσεις και τοποθετήσεις οι οποίες έχουν άμεσο αντίκτυπο στην προσωπική κι οικογενειακή ζωή των εκπαιδευτικών και δημιουργούν συνθήκες αβεβαιότητας και ψυχολογικής κόπωσης στους ίδιους και στις οικογένειές τους. Οι συνθήκες εργασίας γίνονται ακόμα πιο δύσκολες αν αναλογιστούμε το οικονομικό βάρος που επιβάλλεται στους εκπαιδευτικούς και στις οικογένειές τους ( ενοικίαση κατοικίας, χιλιομετρικές αποστάσεις για συμπλήρωση ωραρίου, υποχρεωτική εισαγωγική επιμόρφωση) και το οποίο δεν καλύπτεται από το Υπουργείο όπως θα έπρεπε.

-          Μέσα σε αυτό το ήδη απαξιωμένο εργασιακό καθεστώς ο εκπαιδευτικός θα έρθει αντιμέτωπος και με τη μείωση του ήδη χαμηλού μισθού του. Η μετακύλιση των ευθυνών του διεφθαρμένου κρατικού μηχανισμού έρχονται να βαρύνουν τους ίδιους τους εργαζόμενους που καλούνται να πληρώσουν εισφορά για τα καταληστεμένα ταμεία τους. Ο μισθός θα συρρικνωθεί ακόμα περισσότερο με την μείωση στο μισό του κινήτρου απόδοσης και με την αύξηση των φορολογικών συντελεστών. Αυτή η υποτίμηση του μισθού μας σε συνδυασμό με τα υπέρογκα έξοδα που αναφέρθηκαν προηγουμένως δυσχεραίνουν την ζωή και το έργο των εκπαιδευτικών.

Αυτά είναι λίγα από τα δεδομένα που ήδη έχουν διαμορφωθεί στην εκπαίδευση μέχρι τώρα, κι έπεται συνέχεια με διαρθρωτικές αλλαγές στη διοίκηση, την σύνδεση της αξιολόγησης με την παραγωγικότητα και με μειώσεις στην χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, που θα καταστήσουν το σχολείο μια επιχείρηση κατάρτισης, έρμαιο στις επιταγές της αγοράς.

Επειδή οι εκπαιδευτικοί θέλουμε πραγματικά ένα σχολείο «ανοικτό στην κοινωνία» πιστεύουμε ότι πρέπει να ενημερωθούν άμεσα όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία (εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς) για τις νέες συνθήκες που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν στις γενικές συνελεύσεις του Συλλόγου και να οργανώσουν και οι ίδιοι συναντήσεις κι ενημερώσεις των γονέων (αρχής γενομένης την ημέρα του Αγιασμού) έτσι ώστε να υπάρξει πραγματική συνεργασία και συντονισμός δράσης από όσους πραγματικά νοιάζονται για την παιδεία.                                                  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου